ה”בנק” שדואג לתינוקות הרעבים

ה”בנק” שדואג לתינוקות הרעבים

“הבנק החברתי למזון תינוקות” אוסף מתורמים אריזות סגורות של תמ”ל (פורמולות מזון) ומעביר אותן למשפחות קשות יום. “הביקוש לתרומה עצום”, מספרים שם. ב-‭24‬ במארס יתקיים “יום מעשים טובים”

בשיתוף עמותת רוח טובה

מאיר שדה הגיע לנושא התמ”ל, המזון לתינוקות, כמעט במקרה. שדה הוא מנכ”ל עמותת “אחריות חברתית – לתת מכל הלב”, שעוזרת כבר שמונה שנים למשפחות נזקקות עם תרומות של בגדים ושל חפצים לבית. לפני שלוש שנים, כשהגיעו אנשי העמותה לאחת המשפחות, הם נשאלו אם יש אפשרות לקבל תמ”ל, פורמולת מזון לתינוקות.

“כתבנו פוסט בפייסבוק בנושא, ומהר מאוד התווספו עשרות תגובות ממשפחות שסיפרו שזה דבר שמאוד חסר גם להן”, מספר שדה, “הבנו שיש ביקוש עצום אבל אין אף גוף ארצי שעוזר לתינוקות הרעבים, לא עמותה ולא מוסד ממשלתי – והחלטנו ללכת על זה”.

הילה כהן, מתנדבת בבנק התמהילה כהן, מתנדבת בבנק התמ”ל

עד היום נאספו על ידי העמותה עשרות אלפי קופסאות מזון סגורות, סטריליות, שמחולקות ברחבי הארץ על ידי מאות מתנדבים. “אנו עורכים מיון ומתאימים את המותג למשפחה ולתינוק הנזקקים, יש כמעט ‭ 600‬ משפחות שזוכות מאיתנו למזון מדי חודש. המחיר של התמ”ל גבוה וזה גורם לכך שמשפחות רבות מדללות אותו עם יותר מדי מים, או עם קמח, כדי שהתינוק לא יהיה רעב. את זה אנחנו מנסים לפתור”, מסביר שדה, שמדגיש כי העמותה אינה נתמכת על ידי הממשלה או כל גוף אחר, אלא רק על ידי הציבור הרחב.

אסתי עטיה, מתנדבת בעמותה, מספרת: “בתקופה האחרונה נחשפתי לנתונים לא פשוטים, לפיהם אחד מכל שבעה תינוקות הולך לישון רעב. ‘הבנק החברתי למזון תינוקות’ נלחם לשנות את המציאות הזו. יש עשרות נקודות איסוף בכל הארץ, אז מי שנשארו להם קופסאות סגורות כי הילדים עברו שלב, בואו לתרום. אנחנו מקבלים תחליפי חלב סגורים, בתוקף”.

מעוניינים לתרום או זקוקים לתרומה? כנסו אל ‭ .www.2help.org.il ‬

ב-24 במרץ יתקיים יום מעשים טובים – יום שיא לעשיית טוב שנתית. תושבי ישראל ייצאו לעשות טוב מצפון ועד דרום בשלל פעילויות למען הקהילה והסביבה. רוצים להשתתף? הכנסו עכשיו ומצאו בקליק אחד את הדרך שלכם לעשות טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב כל השנה

הכתבה פורסמה ב”ידיעות אחרונות”

בשיתוף עמותת רוח טובה

 

שתף פוסט זה