“יש תינוקות שהולכים לישון רעבים”

“יש תינוקות שהולכים לישון רעבים”

סיון סבג אסולין | צילום: מערכת אשקלונים מתוך אתר אשקלונים

הבנק החברתי מגיע לאשקלון וכעת כל אחד יכול לתרום ולסייע להאכיל תינוקות שהוריהם מתקשים ברכישת מזון ייעודי עבורם. באמצעות המיזם החדש תושבי אשקלון יוכלו לתרום תחליפי מזון לתינוקות או לחילופין לסייע בשינוע התרומות למחסן של הארגון שם הן עוברות מיון ומועברות למשפחות בכל רחבי הארץ. מי שמשמשת כ”שגרירה” של אשקלון היא לאה זכאי שהתגוררה בעיר בעבר וכעת, זמן קצר לאחר שהפכה לאם בעצמה, שבה אליה על מנת לרתום את התושבים למיזם הקהילתי. בריאיון ל”אשקלונים” היא מספרת: “הבנק החברתי למזון תינוקות פעיל ועובד אבל לצערי לא מקבל את הבמה שהוא צריך. יש לי דמעות כשאני מדברת על זה שיש תינוקות שהולכים לישון רעבים. אחד משבע תינוקות מישראל הולך לישון רעב והרעיון של המיזם זה לשנות את התמונה הזו. אנחנו כרגע מאכילים 600 תינוקות ורוצים להגדיל את זה. בעזרת תרומות זה יוכל לקרות”.

מה צריך לעשות מי שרוצה לתרום?

“אתה יכול לתרום כספית ולאמץ תינוק בכל שבוע 75 שקלים כדי להאכיל ילד במדינה. אתה יכול לבחור 150 או סכום שאתה רוצה בביט או בהעברה בנקאית או שאתה יכול לרכוש תמ”ל (תחליף מזון לתינוקות ולהעביר אותו) בנוסף הבנק החברתי צריך אנשים שיעשו שינוע של כל הקופסאות האלו לאסוף אותן להעביר למחסן בחולון ומשם לפזר למשפחות שזקוקות להן. מתנדבים שיכולים לנסוע במסלולים קבועים ולעזור לנו כי אם אין מי שיעביר את התרומות לא נוכל לסייע למשפחות. אנחנו חייבים להעלות את המודעות אחרת אנשים לא יכירו את המיזם”.

מה גרם לכם להתמקד רק במזון לתינוקות?

“הרעיון מתמקד בתינוקות ורק בפורמולות. לא בטיטולים, לא בבקבוקים ולא במגבונים רק להאכיל את התינוקות רק כדי שהם לא יילכו לישון רעבים. יש אמהות שמוהלות קמח עם מים רק כדי שהתינוק יילך לישון עם תחושת שובע וזה מסוכן לתינוק הוא לא יכול להתפתח כמו שצריך. בנוסף לא כל הנשים יכולות להניק ולא כל אחת מסוגלת לזה במיוחד מי שנכנסת למצב שבו אין אוכל. החוסר הכי גדול שלנו הוא במזון שלב שתיים – מעל גיל חצי שנה, זה השלב הקשה ביותר. אמהות מפסיקות להניק ויותר קשה להניק אחרי גיל חצי שנה לא כולן מצליחות ויכולות”.

איך אתם מגיעים להורים שזקוקים לתרומות?

“אלו שאין להם כסף לקנות אוכל לתינוקות פונים לבנק החברתי ומבקשים סיוע, כדי שנעניק להם אותו הם צריכים למלא טפסים ולהראות שהמצב שלהם באמת מצדיק את העזרה. לאחר מכן אנחנו דואגים ל’שגריר’ מתנדב שדואג לשינוע של המזון מהמחסן שלנו ועד לבית של המשפחה בכל רחבי הארץ. יש לנו מגוון עצום של שגרירים שאוספים את המזון שנתרם, מעבירים למחסן ושם מסדרים אותו כי כל תינוק מקבל פורמולה אחרת בהתאם לגיל שלו ומשם מעבירים למשפחות”.

מה את יכולה לומר על ההיענות באשקלון?

“אני עכשיו יוצאת מהעיר והרכב שלי עמוס בתרומות, קשה לתאר את ההירתמות. פרסמתי באחת הקבוצות בשעה 12 בלילה וכבר קיבלתי תגובות של כאלו שרוצות לתרום, אספתי עשרים קופסאות מזון התחילו להעביר גם תרומות כספיות, ההיענות ממש מדהימה. נראה שכל מה שאשקלון חוותה עוזר לאשקלונים להיות עם לב הרבה יותר פתוח ומקבל, יש כאן הרבה יותר אחוה ולכן היה לי מאוד חשוב להיות שגרירה של אשקלון”.

שתף פוסט זה